|
Określa nakłady (czasowe, organizacyjne lub finansowe) związane z wdrożeniem strategii
|
Pokazuje, jak silne mamy dowody na skuteczność (lub nieskuteczność) strategii
|
Określa postęp uczniów wyrażony w miesiącach nauki
|
|
|---|---|---|---|
|
Aktywność fizyczna Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+2
|
|
Edukacja przygodą na świeżym powietrzu Wpływ: nieokreślony. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparte na znikomej bazie dowodowej. |
|
|
—
|
|
Informacja zwrotna Wpływ: wysoki. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+6
|
|
Interwencje nakierowane na modyfikację zachowań Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+3
|
|
Interwencje rozwijające aspiracje uczniów Wpływ: nieokreślony. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na znikomej bazie dowodowej. |
|
|
—
|
|
Interwencje rozwijające umiejętności językowe w zakresie mowy Wpływ: wysoki. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+6
|
|
Mentoring Wpływ: niski Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+2
|
|
Metapoznanie i samoregulacja Wpływ: duży. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+8
|
|
Metoda fonetyczna Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+5
|
|
Nauczanie indywidualne Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+5
|
|
Nauczanie w małych grupach Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+4
|
|
Nauczanie zindywidualizowane Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+4
|
|
Podział na grupy według osiągnięć Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+2
|
|
Powtarzanie klasy Wpływ: umiarkowanie negatywny. Koszty wdrożenia: bardzo wysokie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
-2
|
|
Praca domowa Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+5
|
|
Setting i streaming Brak wpływu. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
—
|
|
Społeczno-emocjonalne uczenie się Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+3
|
|
Strategie czytania ze zrozumieniem Wpływ: wysoki. Koszt: bardzo niski. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+7
|
|
Style uczenia się Wpływ: nieokreślony. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparte na znikomej bazie dowodowej. |
|
|
—
|
|
Szkoły letnie Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+3
|
|
Tutoring rówieśniczy Wpływ: wysoki. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+6
|
|
Uczenie się oparte na pełnym opanowaniu materiału Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+5
|
|
Uczenie się przez współdziałanie Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+5
|
|
Udział w zajęciach artystycznych Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+3
|
|
Wydłużenie czasu nauki w szkole Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej. |
|
|
+3
|
|
Wynagradzanie nauczycieli za wyniki Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+1
|
|
Zaangażowanie rodziców Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej. |
|
|
+4
|
|
Zmniejszenie liczebności klas Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: bardzo wysokie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej. |
|
|
+1
|
Aktywność fizyczna
Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej.
Edukacja przygodą na świeżym powietrzu
Wpływ: nieokreślony. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparte na znikomej bazie dowodowej.
Informacja zwrotna
Wpływ: wysoki. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej.
Interwencje nakierowane na modyfikację zachowań
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Interwencje rozwijające aspiracje uczniów
Wpływ: nieokreślony. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na znikomej bazie dowodowej.
Interwencje rozwijające umiejętności językowe w zakresie mowy
Wpływ: wysoki. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej.
Mentoring
Wpływ: niski Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Metapoznanie i samoregulacja
Wpływ: duży. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej.
Metoda fonetyczna
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo rozległej bazie dowodowej.
Nauczanie indywidualne
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Nauczanie w małych grupach
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Nauczanie zindywidualizowane
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej.
Podział na grupy według osiągnięć
Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej.
Powtarzanie klasy
Wpływ: umiarkowanie negatywny. Koszty wdrożenia: bardzo wysokie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej.
Praca domowa
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej.
Setting i streaming
Brak wpływu. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej.
Społeczno-emocjonalne uczenie się
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Strategie czytania ze zrozumieniem
Wpływ: wysoki. Koszt: bardzo niski. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Style uczenia się
Wpływ: nieokreślony. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparte na znikomej bazie dowodowej.
Szkoły letnie
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej.
Tutoring rówieśniczy
Wpływ: wysoki. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej.
Uczenie się oparte na pełnym opanowaniu materiału
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej.
Uczenie się przez współdziałanie
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na ograniczonej bazie dowodowej.
Udział w zajęciach artystycznych
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Wydłużenie czasu nauki w szkole
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: umiarkowane. Wnioski oparto na umiarkowanej bazie dowodowej.
Wynagradzanie nauczycieli za wyniki
Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: niskie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej.
Zaangażowanie rodziców
Wpływ: umiarkowany. Koszty wdrożenia: bardzo niskie. Wnioski oparto na rozległej bazie dowodowej.
Zmniejszenie liczebności klas
Wpływ: niski. Koszty wdrożenia: bardzo wysokie. Wnioski oparto na bardzo ograniczonej bazie dowodowej.